Date:Wednesday, march 19th, 2025
9°
Topic: Expressing opinions and social media.
Evidence of learning: Reconoce opiniones y puntos de vista..
Class development:
- Cada estudiante hace un dibujo de algo que le guste mucho, le pone un nombre en inglés y alrededor escribe adjetivos que describan ese dibujo (para los adjetivos deben usar el diccionario). Una vez terminen el dibujo, se exponen en el tablero y cada uno debe decir por qué le gusta eso que ha dibujado.
- Reading practice: Leer el texto y responder las preguntas
Social Media
Social media is a way to connect with friends and family. Many people use social media every day. They share
photos, videos, and messages. Some popular social media platforms are Facebook, Instagram, and Twitter.
On social media, you can see what your friends are doing. You can also make new friends from different countries. It
is fun to share your life and see the lives of others. But remember, it is important to be safe online!
Questions
1. What do people share on social media?
- A) Food
- B) Photos, videos, and messages
- C) Books
2. Which of these is a social media platform?
- A) Facebook
- B) School
- C) Library
3. What can you do on social media?
- A) Connect with friends
- B) Sleep
- C) Cook
True or False Questions:
1. Social media is only for adults. (True / False)
2. On social media, you can see what your friends are doing. (True / False)
3. It is important to be insecure online. (True / False
10°-11°
Topic: Expressing opinions and listening practice
Class development:
Listening practice: Observa el siguiente video y pon atencio n a las expresiones de opinio n que allí
aparecen.
¿Cual es tu opinion? - Práctica de conversación en inglés. https://www.youtube.com/watch?v=9HYXBJCccv0
Speaking practice:
PICTURE OPINIONS:
Cada estudiante hace un dibujo de un tema que le interese en una hoja, una vez termine el dibujo,
lo expone en el tablero y le pone un nombre en ingle s. Todos los compan eros se organizan
alrededor de los dibujos y cada uno expresa su opinio n sobre su dibujo usando una frase:
"I like this -------because it is fun."
Despue s cada estudiante pasa por cada dibujo y escribe en cada dibujo un verbo que piense que
identifique ese dibujo, por ejemplo:
Beautiful, sad, big...